Middelenstrategie

Door de grote toename in het aanbod van media mogelijkheden wordt het steeds lastiger om het totale aanbod te overzien en om jouw doelgroep effectief te bereiken. Hoe zorgen we ervoor dat onze boodschap op de juiste wijze, op het juiste moment, de juiste mensen bereikt? Deze vraag staat aan de basis van elke middelenstrategie. 3MO helpt klanten bij het formuleren van doelstellingen en bij de afweging van en keuze voor de juiste mediadoelgroep, mediumtypeselectie, mediumtitelselectie, formaat/positie, timing, frequentie en kosten.

Second Opinion

Twijfelt u ook wel eens aan de mediastrategie die uw mediabureau voorstelt? Is dit echt wel de juiste aanpak? En waarom is dit goed?
In de praktijk zien we vaak dat een echt goede onderbouwing ontbreekt en de juiste vertaling van de mediabriefing mist.
Als onafhankelijke dienstverlener voor adverteerders, introduceert 3MO daarom een nieuwe dienst: Second Opinion Mediastrategie. Dit is een laagdrempelige en discrete quick scan van een voorgestelde mediastrategie.

Een goede mediastrategie bevat in onze ogen: identificatie van de belangrijkste uitdaging uit de mediabriefing en richting gevend hoe dit probleem te ‘kraken’ is. Met hierbij de implicaties voor gekozen doelgroep(en), voorgestelde middelen/media, vormen/formats, timing, fasering, mediadruk en budgetverdeling.
De Second Opinion omvat alle media/middelen: eigen en betaalde media, digitaal en traditioneel/offline, desgewenst ook sponsoring, PR en andere kanalen en bij voorkeur met kennis van creatief concept (bestaand of nieuw).

3MO levert binnen enkele dagen een kwalitatief advies met concrete verbeterpunten op de voorgestelde mediastrategie waar u direct mee aan de slag kan.